miercuri, 14 ianuarie 2015

Cronica de film

Nightcrawler, nu stiu care este gradul de amicitie sau de respect dintre Dan Gilroy, regizorul si scenaristul filmului, si starul hollywoodian Jack Gyllenhaal , insa sigur nu ar fi putut nimeni altcineva sa-i interpreteze mai bine personajul (fictiv?) Louis Bloom. Filmul pare o dedicatie a regizorului catre actor. JG se muleaza perfect pe rol, iar jocul actoricesc doar din rictusuri si, mai ales, ochii este fermecator. Louis Bloom este un personaj malefic ce ni se dezvaluie putin cate putin, aidoma ruperii ambalajului de la un cadou asteptat. Povestea are un ritm al ei, si aidoma lui Gone Girl, finalul filmului nu inseamna si o suma de happy-enduri sau mesaje pozitive mobilizatoare. E un final ca-n viata, un final neasteptat ca-n realitatea inconjuratoare a fiecaruia.
Alaturi de JG o reintalnim pe Rene Russo (intre-un rol cuminte, liniar) si pe Riz Ahmed, un actor englez ce seamna fizic si ca joc cu Andi Vasluianu al nostru!
9/10

Jack Wick Se pare ca de la Equlizer incoace, daca nu cumva de la primul Taken, la Hollywood a devenit de bon ton sa faci filme pe scenarii clasa B, cu actori de clasa A. Astfel, si fostul Matrix s-a alaturat lui Liam Neeson sau Denzel Washigton in aventura asta de-a Razboinicul Luminii. O astfel de "provocare" duce la un final ciudat. Povestile de actiune prezentate cu actorii de clasa A sunt mai putin credibile decat daca erau pe afis cu Silvester Stallone, Dolph Lundgren sau Chuck Norris. Baletul batailor sau glumitele sarcastice rostite de Keanu Reeves & Co nu au farmecul celor din Rambo Masterpieces, asta si pentru faptul ca alchimia dintre spectator si pesonaj nu functioneaza la fel. Nu poti jongla prea usor intre Hamlet dimineata si Teatru de Revista, seara.
Altfel, la Hollywood a reinceput moda povestilor cu rusi corupti, malefici dar care mor pana la final. Oups, am facut spoiler.
5/10