luni, 28 ianuarie 2013

Pompierul român



Conferinţă de presă la sediul pompierilor din Bucureşti. Ia cuvântul noul comandant civil al diviziei, dl. A. Zaharescu, ex-purtător de cuvânt al guvernului.
-... mutarea mea în cadrul diviziei s-a efectuat în vederea corectării şi reactivării departamentului pompieristic al Bucureştiului. Desigur o să vă întrebaţi ce caută un histrion la pompieri? Profesionalism, asta caută şi totodată oferă. Privind retrospectiv înspre copilăria mea îmi aduc aminte de  bunica mea care-mi spunea mereu  să nu mă mai joc cu micul pompier, deşi acum îmi e neclar contextul acestei amintiri., iată cum este soarta omului. Ieri interdicţie, azi conducere! Deci, eu, încă de pe vremea când învăţam meserie de la Marius Tucă, ştiu că ceea ce este important în viaţa profesională şi nu numai, este obţinerea şi menţinerea unui rating de imagine superior şi ascendent. Astfel, când am sosit aici am descoperit cum că pompierii noştri deşi au o viaţă activă, altruistă, în concluziile oricărui sondaj de opinie public sau intern, ei nu apar în top 5 al încrederii populaţiei şi ceea ce este şi mai grav mereu sunt mereu în urma SMURD-ului. Auzi, SMURD? Nici nu poţi pronunţa fără să nu-ţi muşti limba. Ca să nu mai spun că organizaţia asta mai este condusă şi de un străin, un alogen din Palestina! Pe când noi, pompierii, ne tragem etimologigic din pompierul francez, notre soeur de gintă latină şi etnic din  Gelu şi Menumorut. Eu nu înţeleg defel cum te lasă Dumnezeu să chemi în clipe când focul îţi mistuieşte toată agoniseala, SMURD-ul? În loc să te uiţi înspre le pompiers ai Uniunii europene, tu formezi numărul Al-Qaidei asteia... straniu şi înfiorător! Acum, este adevărat că şi noi ne-o cam facem cu mâna noastră. Mai zilele trecute o unitate formată din 2 autospeciale, o maşină de descarcerare şi o salvare s-au dus val vârtej la o solicitare din Crângaşi. Crângaşi, aţi auzit bine! Înţeleg să te duci în Crângaşi doar pentru că etimologia cuvântului te duce cu gândul la crâng, pădure, lemn, deci foc, dar altfel să avem pardon. Ca dovadă că apelul era dat la mişto, la faţa locului cel mult un soţ îşi bătea nevasta cu foc şi ură. Dar pentru atâta lucru nu trimiţi atâta personal. Ne-am făcut de râs în faţa presei care ne ascultă frecvenţa secretă şi dedicată, şi care îşi trimesese deja carele de reportaj înaintea noastră, în Crâng-aşi! Ruşine şi amatorism. Repet ceea ce spuneam mai devreme, avem nevoie de reabilitarea imaginii, Tucă dixit. Din acest motiv am dat ordin să nu se mai intervină decât în locuri cu mare impact de imagine. Arde Crângaşiul? Nu intervenim, au lacul Morii aproape, se descurcă. Arde Giuleşti Sârbi? Intervine amabasada Serbiei, nu noi. La fel la toate zonele cunoscute ca strada Franceză, Armenească, Hristo Botev etc. Ambasadele să-şi facă corp de pompierii care să activeze şi să fie recunoscuţi oficial, aşa cum sunt ataşaţii de presă, cultură sau militari. Desigur, pe francezi poate o să-i ajutăm şi noi deoarece le va fi greu să acopere o zonă aşa de întinsă: strada Franceză, piaţa de Gaulle,  străzile Moliere, Paris, Calderon etc. Deci, noi o să ne focusăm doar asupra a ceea ce-i pur românesc. Acum trebuie subliniat şi faptul că stingerea incendiilor se va face doar în zonele cu oameni oneşti, piromani de încredere, zone recunoscute pentru profesionalism. Deci, înainte de-a da buzna cu echipajele prin nu ştiu ce mahala de Bucureşti, mai repede răspund unei solicitări din Galaţi, de pildă. Acolo oamenii nu-şi bat de joc de serviciile publice. Focul e foc, inundaţia e inundaţie. La fel Iaşul, Suceava, Moldova în general. Astfel, atunci când se anunţă nu ştiu ce zile libere oficiale, campanii electorale, sărbători religioase grosul echipajelor noastre se vor poziţiona pe aliniamentul Focşani - Nămoloasă astfel încât la primul semnal să poată interveni atât înspre Galaţi şi Brăila, cât şi înspre Iaşi şi Dorohoi. Vom aclimatiza pe lângă noi şi reprezentanţi ai presei video astfel încât încet, încet românul de rând să recâştige încredrea în pompier. Campania noastră va fi de enclavizare a SMURD-ului lui Arafat înspre zonele Har-Cov, machedonii din Constanţa sau sârbii din Banat. Închei, reamintindu-vă că ţelul meu este să redau pompierii românilor, aşa să-mi ajute Dumnezeu!


Niciun comentariu:

Apreciaza: