luni, 2 ianuarie 2012

Ganduri de An Nou 2012

In dupa-amiaza zilei de 31 decembrie 2011, in dulcea lene a asteptarii Revelionului, m-am intins in pat si cu laptopul pe burta am inceput sa ascult niste Mircea Crisan, de pe Trilulilu. Mi-a placut ce am auzit, basca cateva chiar nu le stiam. Pe urma am ajuns sa ascult cateva emisiuni de pe siteul europalibera.org. Aici s-a petrecut ceva ciudat. Ascultam o emisiune despre un mesaj al unui grup de reconstructie a PCR din preajma ultimului congres. La vremea respectiva ascultam relativ constant Europa Libera si de atunci am ramas un fan al Monicai Lovinescu sau N.C. Munteanu. (Deceptia mare s-a numit si in cazul meu, Emil Hurezeanu...de acum, desigur...). Ideea este insa ca reascultand mesajul de la Europa Libera, un mesaj plin de critici la adresa lui Ceausescu si a neajunsurilor de atunci, mi-am dat seama ca un tanar de azi, care nu a apucat nicio zi in aceea epoca, cu toată bunăvoința lui, nu v-a putea înțelege nimic din tragedia de atunci. Faptul ca regimul Iliescu si tot ceea ce s-a petrecut in aceste 2 decenii de la Revolutie nu a incriminat sau dezvaluit metodele de putere exercitate de catre PCR, va face ca in viitor dictatori de sorginte comunista sau pur si simplu imbecili care vor promova astfel de politici stangiste, vor putea foarte usor sa ajunga la putere. Vor fi un altfel de Ceaușescu sau Dej, cu fata umana, însă la fel de "eficienți'.
Mai târziu, in noapte de Revelion, zappand printre posturile tv, am ramas mai mult pe TVR 3. Fara a fi neaparat un nostalgic, m-a cucerit retro-revelionul lor. Am stat vrajit sa revad momente cu Anda Calugareanu, Puiu Calinescu sau Amza Pellea. In timpul asta, Protv si Antenele, pseudo porecliții , aveau programe pline de manele, tigani si pitipoance.
Sincer, nu inteleg cui se adreseaza cu aceste programe? Pentru ca nu cred sub nicio forma ca exista chiar atâți de multi "fani ai prostului gust!

Niciun comentariu:

Apreciaza: